Начало   Помощ Вход Регистрация  
Форум Земя назаемСуровоядствоРецептиРазниТема: Вкусотийка за здрави ноктите и красива кожата!
Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Вкусотийка за здрави ноктите и красива кожата!  (Прочетена 2614 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
homo futurus
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 241


Бъдещето е на Вегетарианците!


« -: 01-04-2011, 12:25:49 »

Пастет от накиснати орехи смлени с покълнала леща и покълнал слънчоглед (мед или фурми) и подправки за Вата.

Изключително полезно за ноктите и кожата !
Активен

Дълбока безметежност,
печален идеал.
Проблясък в тъмнината ме пробуди ...
Разкривайки, че досега съм спал !
homo futurus
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 241


Бъдещето е на Вегетарианците!


« Отговор #1 -: 01-04-2011, 18:52:54 »

Съжалявам за смешното заглавие  bleh - така става като комбинираш копи и пейст със зяпане  ухилен

Предполагам малко инфо ще ви е интересно - Защо пък за ноктите и кожата?

КЪЛНОВЕ ОТ ЛЕЩА
Кълновете от леща, според познавачите, притежават "най-елегантния вкус". Всъщност той е сладникав и леко стипчив. Кълновете са богати на протеини и са незаменими за безупречната работа на мозъка и нервната система. Кълновете от леща са богати на желязо, от което зависи кръвообразуването, и са идеални за преодоляване на анемията и пролетната умора. Кълновете от леща, както и всички бобови култури, помагат в лечението на почти всички хронични и остри заболявания. Не е за пренебрегване и козметичният им ефект - изчистват и подмладяват кожата, засилват косата, като дори не са редки случаите на потъмняване на побелелите коси. Според най-нови изследвания на Запад лещата е особено полезна за жените, тъй като стимулира женските хормони и я препоръчват на жените в критична възраст. Кълновете от леща съдържат макар и в по-различно съотношение почти всичко, което и житните. Но в тях според изследванията има повече каротин. От него организмът си синтезира безвредни последици за здравето тъй важния витамин А. Същевременно каротинът е и мощен антиоксидант, който помага да се превъзмогнат уврежданията на клетките,причинени от свободните радикали. В 100 грама кълнове има 4 мг каротин, а в САЩ препоръчваната дневна доза е 6 мг за зрял мъж.Най-много в кълновете от леща се образува и витамин PP /ниацин/, който има главна роля във възстановителните и окислителните процеси в клетките. Именно от неговата недостатъчност през пролетта настъпва бърза умора.

КЪЛНОВЕ ОТ СЛЪНЧОГЛЕД
Кълновете от слънчоглед имат особено приятен вкус. Кълновете са много богати на протеини и наситени масти. Те забавят стареенето, помагат при сърдечно-съдови и жлъчно-чернодробни заболявания, имат добър козметичен ефект.

ОРЕХИТЕ
Незнам какво съдържат, но когато работех преди време в един ресторант трябваше да белим много орехи. Много белехме и много набивахме  мммм и ноктите ми растяха като на мечка. И при другите колеги го имаше този ефект.

Меда или фурмите са само за вкус  мммм

Ето и още едни кълнчета с козметичен ефект:
КЪЛНОВЕ ОТ ГРАХ
Кълновете от грах са богати на белтъчини и аминокиселини. Те повишават тонуса на организма и стимулират обновяването на клетките, т.е. спомагат за запазване на младостта по-дълго време. Грахът съдържа Витамините от група B, а те укрепват нервната система. Фолиевата киселина у тях действа благоприятно на кожата и косата. Граховите кълнове са много ценни поради факта, че съдържат лецитин и цинк, които повишават потентността на мъжете. Богато съдържание на целулоза понижава холестерина в кръвта и укрепва сърцето и кръвоносните съдове.
Активен

Дълбока безметежност,
печален идеал.
Проблясък в тъмнината ме пробуди ...
Разкривайки, че досега съм спал !
homo futurus
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 241


Бъдещето е на Вегетарианците!


« Отговор #2 -: 01-04-2011, 19:26:02 »

Намерих нещо и за Орехите което обяснява бесния растеж на ноктите.


Орехът: по малко, но често
Храна и лекарство

     Те са богати на мазнини, белтъчини, минерални соли, витамини, както и на въглехидрати, които са в относително по-малко количество. Съдържанието на мазнини при отделните сортове се движи в различни граници и достига 60 - 80%. Участието на белтъчини в ореховите ядки се движи от 12 до повече от 20%, а захарите са 4 - 5%. Маслото, белтъчините и въглехидратите определят високата калоричност на ореховите ядки, а богатото съдържание на витамините С, В1, В2, РР, каротин и на минерални соли им придава и лечебни качества.
     Особено ценни за обменните процеси на организма са фосфорните, калциевите и железните соли. Калцият, магнезият и фосфорът в орехите са в такова голямо количество, че употребата на ядките благоприятно стимулира растежа и костно-зъбното образуване у децата, а у възрастните, особено у умствените работници /не прилича ли ореховата ядка на човешкия мозък?/ укрепва нервната система и целия организъм.
Сравнително високото съдържание на пълноценни белтъчини и мазнини прави ореха много калоричен. Той бързо насища организма и затова трябва да се консумира по малко. Най-пълноценен е суровият орех.

За по лесното усвояване накисвайте го предварително във вода.
Активен

Дълбока безметежност,
печален идеал.
Проблясък в тъмнината ме пробуди ...
Разкривайки, че досега съм спал !
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
Форум Земя назаемСуровоядствоРецептиРазниТема: Вкусотийка за здрави ноктите и красива кожата!
Отиди на: