Лилче ,ако е до "щастието" , то хората са щастливи
по принцип когато купуват нещо
каквото и да е. ( Иначе нямаше да го купят, вече не е 1978г ,когато в гастрономите се търкаляха по няколко буркани с компот или кисели краставички и щеш ,не щеш - купуваш, нема друго.Сега си е изобилие почти.)
Тези ,които купуват цигари, ракия или червейчета за риболов са дори още по-щастливи, но това не значи директно ,че това ,което купуват , е здравословно !
Ако им направиш една анкета на тия "щастливите клиенти" , ще разбереш ( естествено ако имаш необходимите познания за това ти самата) че повечето са там или по инерция, или за самоуспокоение ( че все нещо правят за здравето си ) или заради модата ( вече твърде много книжки се издадоха, стана някак шумно ..) или заради
някакви познания в областта ( напр. : захарта е вредна , да наблегнем на аспартама ) .
А и ти ,ако по някаква причина напуснеш и се преквалифицираш в продавачка на крепежни елементи - какво мислиш,че от там не излизат щастливи клиенти ли? Аз само как се радвам,когато си купувам дюбели ,анкерни болтове и др. - много повече ,отколкото когато съм в "здравословния" магазин.
Питам майката на Арман (продава в единия от магазините му) : с Какво твоите бисквити тук са по-ралични от тези в супера? Ето- съдържат бяло брашно, хидрирани мазнини и аспартам - кое е здравословното в тях?
Отговорът е :" Ами никой не се оплаква ! ? ? " Ами кой да се оплаче, то който знае, няма да купи. Как да се оплаче ,след като не е купил? И после - какво значи да се оплаче някой, закупил пакет бисквити? Той ще се оплаче ,ако вътре има задрямала хлебарка или сдружение от молци , няма да се оплаче от хидрираните мазнини или набухвателите я.
Викам й : Досега съм виждал само едни що годе здравословни български бисквити с палмово масло, но вие не ги продавате. Отговорът е : " Нашите всички са с растително масло" !
Казвам й : Соня , учудвам се, че като продавач и консултант в такъв магазин ,не знаеш,че навсякъде, където виждаш "растително масло" , това е
хидрирано растително масло -нямащо нищо общо с растителното масло и е възможно най-лошата съставка в тоя род продукти, която не може да я компенсира нито пълнозърнестото брашно ,нито фруктозата дори. Тя млъкна за момент( обикновено винаги има по някой готов отговор за защита ) след което отклони темата .
Така че, как клиентите да знаят, след като самият продавач не знае ?
Аз пак я тормозя : -Оня ден купих два пакета чай резене от тук, но беше толкова изветрял ,че съм слагал по 7 пакетчета за да усетя все пак от какво е чая. Поне предупреждавайте ,че е от миналогодишната реколта нищо че е в срок на годност.
Отговорът беше : " Не знам кога си го купувал " ?? ,вероятно защото имаше и други хора в магазина.
Друг път се е случвало да ми предлагат продукти с изтекъл срок, викам ,добре ще взема,какво е намалението ? Ами 5 % . Казвам: Това в нормалните държави се подарява , задръжте ги.
Иначе , нека да има такива магазини, аз не завиждам, даже се радвам. Но нека вътре, както каза Вальо, поне да са компетентни и коректни , а не да рекламират всяка капсулка като жизнено необходима.