Здравейте отново!
Успях да си върна GORENJE-то (и да си взема парите обратно - подробности четете по-долу), и сега си взех Hurom HU-500. Първоначално се чудих дали да си взема Hurom-а, или Rohnson R-450 (aka JuiceBuddy), но Rohnson-а е по-шумен (понеже е с четков двигател - които са и с по-малък живот), а и скорошното ми фиаско с GORENJE-то ме понаплаши. Hurom-а освен това върви с 5 годишна гаранция, а и пича дето го продаваше(freshmarket.bg) ме спечели с това, че ако евентуално се развали и ремонта се проточи повече, ще ми даде оборотна сокоизтисквачка да си ползвам. Но каза, че всички резервни части ги имал на склад и всеки един ремонт трае не повече от няколко дни.
Та, Hurom-а го имам от малко повече от месец, и ще ви кажа първите ми впечатления, и сравнения със злополучното GORENJE (GORENJE JC4800 VMX). Както вече може би знаете - GORENJE-то е всъщност Hurom HU-100, но с друго лого. Т.е. GORENJE-то е първо поколение, а Hurom HU-500 е пето поколение на тази фирма. Ето какви са разликите които аз можах да намеря. Не съм ги имал двете едновременно да ги сравня, но все пак по спомен:
1. Hurom-а е с ULTEM цедка и мачкащ винт.
2. Hurom-а идва с две цедки - едната е ULTEM цедата със ситни отвори, а другата е не-ULTEM цедка с по-едри отвори. По едрата цедка казват че е за по-меки плодове, и прави повече пулпа - не съм я ползвал още.
3. Цедката ветре има едни ребра, които служат да запират плода, и да не му позволяват да се върти заедно с винта, а да го насочват надолу бутан от винта. При Hurom-а като че ли тези ребра са повече и по-ситни.
4. Отвора на цедката откъдето излиза пуплата е по-голям при Hurom-а, и с променена геометрия (уж по-лесно да излиза пуплата и да не блокира отвора)
5. Щифта на цедката който ми се чупи два пъти при GORENJE-то, е по-издаден и масивен при Hurom-а.
6. Hurom-а има тапа на изхода за сока, и можеш да си я затваряш примерно докато правиш бананов шейк. Полезно е и ако искаш да си приготвиш само една чаша сок - ако дойде повече сока - затваряш тапата, отпиваш от чашата и после отваряш тапата за да отлееш останалото.
7. Колелцето което предава въртеливото движение от винта към чистачките на ситото вече не е пред отвора за сока, а е диаметрално от другата страна на купата. Казват, че така се избутва по-малко пупла през отвора на сока.
8. Струва ми се, че пластмасите всичките са по-дебели при Hurom-а. Може би си въобразявам, но със сигурност пластмасата е друга - понеже е BPA-free.
9. По-малка е Hurom-а, по-малко място заема. Мисля, че просто мотора е по-малък (макар и да е пак 150 вата). Като гледам купата, ситото и цедката, ми се струват, че са същите размери като при GORENJE-то.
10. Отвора за подаване на плод при Hurom-а е по-малък. Просто в горната част е изкуствено ограничен и утеснен. Предполагам са го направили за да не позволят да се подават много големи парчета плодове.
11. Гумените уплътнения са по-различни. Явно за към по-добро, понеже Hurom-а никога не ми е текъл. Хем затварям тапата и го пълня с вода догоре при почистване. Докато и двете GORENJE-та дето смених течаха през уплътнението на оста, и сока директно си влизаше при мотора.
12. Купата при Hurom-а не се завърта за да се закрепи за моторното тяло. Просто се слага отгоре и това е. По-лесно се изважда цялата и директно под мивката за почистване.
13. И двете имат предпазна система която не позволява на мотора да се върти докато не е затворена купата. Това става чрез един магнит на капака на купата който прилепва метални пластини на моторното тяло щом е в затворене положение. При Hurom-а явно тея пластини активират реле, което вече подава ток към мотора. Докато при GORENJE-то пластините директно подават ток към мотора. С релето е по-добра система, понеже така не се стига до нагаряне на пластините, и от там на нужда за ремонт. По евтините сокоизтисквачки (като Rohnson-а) пък директно спестяват магнита и имат един палец на капака, който влиза в моторното тяло и долепя пластините
14. Има някои разлики при аксесоарите (купите, четките за почистване), които няма да детайлизирам, понеже не са важни според мен.
Като цяло нямам никакви забележки още към Hurom-а. Работи си перфектно, както си трябва. Засега не ми е блокирала (от много плод) нито веднъж. Докато GORENJE-то на всяко пускане блокираше поне по веднъж. Може би това е в резултат от това, че отвора за подаване на плод при Hurom-а е по-малък, но и при GORENJE-то съм подавал дребно нарязани моркови примерно, и ми е блокирал. По скоро според мен тук играят важна роля ребрата на цедката при Hurom-а. Не позволяват на плода да се залепва за винта и да се върти с него. При GORENJE-то се получаваше точно това - дори и да сложиш дребно нарязани моркови, един два ще се залепят за винта, и третия като го пуснеш, избутва другите надолу, и вече 3 наведнъж и идват много и блокира. И Hurom-а прави сока с пупла, но това си е запазена марка за всички вертикални мачкащи сокоизтисквачки. Според мен пулпата се промъква изпод цедката, и е необходимо да има уплътнение при псновата на цедката. Вижда се много добре как излиза пулпа изпод цедката когато цедя портокали примерно. При по-твърди неща като моркови, не е толкова видно, а може би и не излиза при по-твърд материал. В сока според мен има парчета плод които няма как да са се промъкнали през отворите на цедката. Но.. може и да греша - все пак там има огромно налягане, и може би винта избутва по-големи парченца през отворите.
Сега малко подробности как върнах GORENJE-то и си взех парите обратно
Както може би сте чели предишните ми постове - не можеш да върнеш употребявана стока, дори и да си я взел преди 1 час, и очевидно да е дефектна. Е, може би ако е разбран продавач може и да може - но по закон продавача има право да не ти върне парите, а да я прати на ремонт в сервиза. Чел съм закона за защита на потребителите, консулирал съм се и с комисията за защита на потребителите. Чел съм и много форуми и блогове по въпроса. Връщането което всеки си мисли че е възможно е само за продажба от разстояние - т.е. онлайн продажба. Има обаче една вратичка - ако стоката се забави в сервиз повече от месец - купувача има право да си иска парите обратно. Точно това направих и аз. Знаех, че сервиза са мудни, и няма да ти обърнат внимание докато не ги ръчкаш (бил съм там, видях и гневната реакция на другите потребители на сервиза). Затова не ги и ръчках - изчаках си търпеливо да мине един месец откак съм дал сокоизтисквачката на сервиз, и на следващия ден отидох в магазина. Много е важно да е на числото от месеца след това на даването в сервиза. Примерно - аз я дадох за ремонт на 20.02, и отидох в магазина на 21.03. Искате си парите и не могат да ви ги откажат. Аз дори не бях дал уреда за рекламация в магазина - а директно в сервиза, но това не е проблем, понеже сервиза е упълномощено от магазина лице. Няма да ви казвам как се суетяха - обаждаха се в сервиза, караха ме да чакам 1 час, с обяснението, че очакват отговор от сервиза. Накрая сервиза се обадиха, да кажат, че сокоизтисквачката е готова. Значи можело да се оправи за 1 час... а ме караха да чакам 1 месец. Точно затова е важно да си искате парите след като е минал един пълен месец - щото за нула време могат да оправят уреда ако искат, и да не можете да си искате парите обратно. Аз естественно им казах отново, че си искам парите - и се почна ново чакане - този път служителката на магазина се обаждаше на висшестоящи за оторизация за връщане на парите. Нейсе, накрая и разрешиха и ми дадоха парите!