Виждам, че започнаха да се появяват обяви за продажби на това-онова.
Но нека да погледнем какво ни казва една обява , състояща се от едно изречение , например "
Продавам лимец" ?
Ами отговорът е - не ни казва почти нищо!
-Какво е лимец
( аз до преди 1 година например, не знаех) ,
-Какъв е лимецът -белен, небелен, къде е расъл, къде е бран
,
- в кой град се намира,
- работи ли се с куриери,
- какво е количеството , ( за да си направим сметка дали да побързаме )
- телефон за връзка, скайп, по кое време е удобно да се звъни, ... и т.н.
Добре е наистина продавачите да поотпускат по-подробна информация за стоката си и за себе си. Иначе неминуемо ще последва излишна и дълга редица постове , чрез които да се доуточни това, което е можело и трябвало ! да се съобщи още в началото. ( има риск в процеса да му се отще на човек.. )
В други (по-строги ) форуми такива обяви се изтриват без предупреждение. (Да оставим, че според изискванията на този форум
постове само с цел реклама не се допускат! )
Ето, например аз ако имам интерес от този лимец, съм принуден да пиша на продавача. Той ще ми отговори след 3 дни. Аз ще имам доуточняващи въпроси , които той ще отговори след 2 дни... А иначе грабвам телефона и се разбираме за 3 мин. и ако се окаже че стоката му ми е била на път, е можело вече да съм я купил, ако съм минавал покрай местонахождението й.
Близко е до ума , че самата обява говори достатъчно за типа търговец - доколко му пука за клиентите и за самото му отношение към нещата по принцип.
Предоставянето на изчерпателна информация за продукта си е своего рода любезност. И се възприема от клиента като едно уважение към него . Освен това го и предразполага! А на уважението всеки човек инстинктивно отговяря със същото .
А "уважението" на клиента е понятно - това е покупката на стоката.
Дори и да не купи, той може да върне жеста като съобщи на свой познат ,който да купи..
"
Нищо не ни струва така евтино и не се цени така скъпо както любезността. "
( За съжаление, не мога да дам друг пример за това, какво би било добре да съдържа една обява, освен моята за пъдпъдъчите яйца.
)
Това са елементарни маркетингови аксиоми , които обаче, кой знае защо се подценяват . При това - бидейки в интерес на самия продавач!
Пак добре , че има кой да ги припомня ..