Начало   Помощ Вход Регистрация  
Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Йога хранене  (Прочетена 6617 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
benato
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 1467



WWW
« -: 20-10-2010, 13:24:20 »

Пет пъти на ден,ако изключим плод от време на време,това е едно непрекъснато преживяне. амии... знам ли свиркам си
Два пъти + плод е супер направо.
А и не спирам да повтарям ,че всеки има различни нужди и предпочитания
Петко е прав,аз ходя вечер на йога и тогава съм с едно хранене + плод.
Но не казвам ,че така трябва да се храни някой друг,трябва всеки да усети за себе си ,кое го прави спокоен и лек. Ин&Ян слънце
Жена ми кърми и яде често,тялото си показва,стига да не се тъпчеш с боклуци,защото тогава то е гладно,дори да повръщаш от "храна"
Активен



GO GREEN
"Когато човек твърди, че не иска да говори за нещо, той обикновено иска да каже, че не е в състояние да мисли за нищо друго." -Джон Стайнбек - "На изток от Рая".
Вери
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Жена
Публикации: 2153


WWW
« Отговор #1 -: 20-10-2010, 14:12:58 »

Марулче, който не ходи на йога и не прави пречиствания, не е ник'ъв суровоядец.
А който яде мед, не е ник'ъв веган.

Тъй, е**на, че изтървана е нашата. намигам
Не съм казвал това.
В случая не си казал, да. Smiley
А и не съм визирала теб.
Но форумът говори. Не е като да влизам тук от дъжд на вятър.

Не случайно йогата в залата, където тръгнах, е или в 20ч вечерта или сутрин в 10ч. Мисля, че идеално съчетана с времето за хранене. Е, ако някой яде и в 10ч, го прескача, но както казах тогава се яде нещо малко, примерно ядково мляко. Не се преживя както на обед или вечеря.
Активен
Petko
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 2359



WWW
« Отговор #2 -: 20-10-2010, 17:03:42 »

Вери, това за йогата и най-общо казано за физическата активност го споменавам често, да. Причината е, че няколко души вече изпадат в разни кризи... стигат донякъде и изведнъж хоп, връщат се пак към готвено, като задължително това е придружено от кофти настроение. Причината я виждам в това, че когато умът не е спокоен, той ''буйства'' и отказва суровоядеца от суровоядството. Под неспокоен имам предвид не някакво безпокойство, а липсата на редовен спорт, независимо дали е йога или друго. Редовните занимания релаксират ума и той не скача като петел. И тогава нещата вървят като по мед и масло Grin
Колкото до храненето, по 3 пъти на ден се храня. 2 основни(първото и третото) и едно плодово(второто за деня). Ходя на йога от 13,30 часа и така ми е добре. 2 часа след края на йогата, хапвам 300-600 гр. плодове. Сутрин и вечер ям по-стабилно.

Пет пъти на ден,ако изключим плод от време на време,това е едно непрекъснато преживяне. амии... знам ли свиркам си
Два пъти + плод е супер направо.
хахахах, точно така си е. Пробвал съм да ям по 5-6 пъти, но деня не стига само, за да се храниш. А нали имаме и други дейности Cheesy
Пък и реално добрия хранителен режим включва добро сдъвкване на храната, което малко хора го спазват. Едно залче трябва да се дъвче поне по 30 пъти... нямам толкова време за 5 яденета. Трябва да се учим от преживните животни. Те са доста по-мъдри от нас Smiley
Активен

“Постоянното развитие е природен закон и този, който постоянно се опитва да поддържа своите догми, за да изглежда последователен, изпада в затруднено положение.” Махатма Ганди


“Най-важното нещо при храненето е да ядеш с благодарност.” Петър Дънов
Вери
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Жена
Публикации: 2153


WWW
« Отговор #3 -: 20-10-2010, 17:25:39 »

Не разбирам...аз ли не се изказвам ясно или вие се правите на разсеяни. 2 и 4 хранене може да сок, тук няма да отварям голямата скоба, смути, мляко. И да, и те трябва да се дъвчат, но не можете да ме убедите, че ще отделя на тях толкова време, колкото на една салата.
Не казвам, че всеки така трябва да прави, но не е и постоянно преживяне. И аз си имам задължения, не се занимавам само да ям.

Няколко души изпадат в разни кризи не само заради липсата на духовни практики и спорт. Допускат се много грешки, но нещо нямам време да се обяснявам подробно.

Също така забелязвам как някои си се занимават сериозно с йога, но нямат намерение да се отказват от готвена храна. Други, пак така занимаващи се, не ги намирам за супер спокойни, даже на моменти ме учудват с реакции.
 Grin
Активен
Petko
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 2359



WWW
« Отговор #4 -: 20-10-2010, 23:51:57 »

Вери, съгласен съм за смутитата и сокчетата, и млеката. Но приказката тръгна от Марулка, която такива неща не ги брояла за цяло хранене и аз обясних според нейната терминология. Иначе рядко пропускам някое от тези 3 - мляко, смути или фреш.

Също така забелязвам как някои си се занимават сериозно с йога, но нямат намерение да се отказват от готвена храна. Други, пак така занимаващи се, не ги намирам за супер спокойни, даже на моменти ме учудват с реакции.
 Grin
На тия неспокойните ше им бия по 2-3 шамара, за да им наместя бушоните намигам Grin намигам
Йогите трябва да реагират адекватно на ситуациите. Нека не бъркаме йогата със смирението... да си тих, смирен, пасивен... Трябва да сме адекватни. Става ситуация на улицата и ако се наложи скачаш, удряш, крещиш и т.н. Да не би това да не е йога. Но нека не задълбаваме. Практика му е майката... в книгите са дадени само едни 5% от системата йога, другото се дава чрез практиката Ин&Ян
Активен

“Постоянното развитие е природен закон и този, който постоянно се опитва да поддържа своите догми, за да изглежда последователен, изпада в затруднено положение.” Махатма Ганди


“Най-важното нещо при храненето е да ядеш с благодарност.” Петър Дънов
Вери
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Жена
Публикации: 2153


WWW
« Отговор #5 -: 21-10-2010, 00:25:53 »

Ясно, разбрахме се.
На мен 2 от храненията са ми много леки, даже 3. Обяд и вечеря са най-сериозни.

За йогите не знам. Там, където не знам, не се обаждам.
Активен
sankhq
New
*
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 7


pundarikam navadvaram tibhir gunebhir avritam


« Отговор #6 -: 23-10-2010, 10:47:30 »

Вери, съгласен съм за смутитата и сокчетата, и млеката. Но приказката тръгна от Марулка, която такива неща не ги брояла за цяло хранене и аз обясних според нейната терминология. Иначе рядко пропускам някое от тези 3 - мляко, смути или фреш.

Също така забелязвам как някои си се занимават сериозно с йога, но нямат намерение да се отказват от готвена храна. Други, пак така занимаващи се, не ги намирам за супер спокойни, даже на моменти ме учудват с реакции.
 Grin
На тия неспокойните ше им бия по 2-3 шамара, за да им наместя бушоните намигам Grin намигам
Йогите трябва да реагират адекватно на ситуациите. Нека не бъркаме йогата със смирението... да си тих, смирен, пасивен... Трябва да сме адекватни. Става ситуация на улицата и ако се наложи скачаш, удряш, крещиш и т.н. Да не би това да не е йога. Но нека не задълбаваме. Практика му е майката... в книгите са дадени само едни 5% от системата йога, другото се дава чрез практиката Ин&Ян

Петко в поста ви има доста неточности и заблуди. Йога учи на пълно и безусловно смирение. Това е залегнало в конституцията на пранаяма и последвалата аскеза още преди сутрите  на Патанджали.
Нека не се бъркат заниманията по YOGA  с аеробика или земна гимнастика.  Адекватното реагиране на дразнител е отказ от забелязването му.
Добавям и недоразумението около YOGA  храненето, лансирано в този форум. Суровоядството  не е цел или критерий за начин на хранене. Взаимствал съм много от ръкописите за да изградя подобно на всеки йогин хранене. Невъзможно е да има 5 хранения ! Две се смятат за достатъчни.  Йогинът може да уползотвори всякаква храна. Обръща се внимание на нейната обикновеност, без да е специална. Това са варен ориз, варено мляко и някакъв зеленчук. По възможност храната трябва да е топла, защото тялото прави разход на енергия да я затопли. В тази връзка категорията суровоядство  е много отдалечена от класическата YOGA sutra. Има и още нещо с неточност. При всяка духовна практика присъства задължителният елемент на духовния гуру даващ тласък на адепта. Присъствието на гуру за младшият йогин е желано но не е задължително. Начинаещият  в аскезата може да ползва древни книги и ръкописи, където се съдържа 90 процента от нужното.   Тоест изказ от тип - "Аз ходя на йога"  предполага че задължително някъде трябва да се ходи. Това е неправилно, тъй като може да се практикува на всякъде.  Нужно условие е само и единствено планета с гравитация подобна на земната.
Активен

Прocтрaнcтвoтo в тялoтo и прocтрaнcтвoтo в цялaтa Bcеленa е еднo и cъщo, нямa рaзделение. Hикaквo време не cе изиcквa, зa дa cе oтиде oт тoвa прocтрaнcтвo дo oнoвa прocтрaнcтвo, зaщoтo вcичкo е еднo - нямa две. И зaтoвa не cъщеcтвувa търcене и приcтигaне, a caмo виждaне и cъбуждaне
Petko
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 2359



WWW
« Отговор #7 -: 23-10-2010, 18:54:27 »

Съгласен съм с повечето неща, но нека все пак да сме наясно, че се намираме в съвременно градско общество, а не в подножието на Хималаите.
Напълно си прав за храненето на йогите. Моето хранене е много различно от това, което е дадено в книгите по класическа йога, а и от това, което е в Индия сега. Храната е предимно печена, пържена, млечна. Но ако прочетеш постовете ми тук, ще видиш, че не твърдя никъде, че се храня според класическите норми в йога храненето. Просто суровоядството е моето хранене. Не на 100%... всъщност не познавам 100%-ов суровоядец, но това май вече е друга тема.
Колкото до практиката, да, нявсякъде може да се практикува. Пак не си прочел примера ми, в който бях написал, че и в затвора пак можем да водим стойностна практика. Но наличието на добър учител, е по-добрия вариант на практикуване.
90% от нужното не се съдържа в никоя книга, нито във всички наведнъж. Погледни практически на нещата, а недей се придържа така към сутрите.
Колкото до пълното смирение - да, съгласен, но както казах, ние живеем в съвременно общество, колкото и да е разпуснато и деморализиращо, това все пак е важен факт.
Давам ти пример. Иван Рилски се опитал да бъде пълно и тотално смирен и открил, че това е възможно само високо в планината, където е безлюдно и станах отшелник.
Да, той не е бил йогин, но ти давам пример, че е добре, дори задължително тази класическа йога от времето на Патанджали, да бъде адаптирана към съвременността. Без тази адаптация, няма как. Нямам предвид да се комерсиализира, както на запад, а просто да се даде повече разчупеност от гледна точка на нормите, ако ме разбираш слънце
Активен

“Постоянното развитие е природен закон и този, който постоянно се опитва да поддържа своите догми, за да изглежда последователен, изпада в затруднено положение.” Махатма Ганди


“Най-важното нещо при храненето е да ядеш с благодарност.” Петър Дънов
hdeshev
Христо Дeшeв
Global Moderator
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 842


Един ученик на пътя...


WWW
« Отговор #8 -: 24-10-2010, 00:13:09 »

Аз тук искам да кажа, че има разлика между смирение и апатия. Ако видя някой на улицата да бие жена, съвсем смирено ще му лепна два шамара. С пълното осъзнаване, че той има буда-природа и не се е осъзнал още. Няма такива филми като да го игнорирам и да се правя, че не съществува.
Активен

Time waits for no slave!
-- Napalm Death
Petko
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 2359



WWW
« Отговор #9 -: 24-10-2010, 00:33:01 »

Аз тук искам да кажа, че има разлика между смирение и апатия. Ако видя някой на улицата да бие жена, съвсем смирено ще му лепна два шамара. С пълното осъзнаване, че той има буда-природа и не се е осъзнал още. Няма такива филми като да го игнорирам и да се правя, че не съществува.
Ами и аз това казвам. Йога учи да сме адекватни на всяка ситуация. Това, което казваш с шамарите, е адекватното на ситуацията. Не може да кажеш "Ми то сега в сутрите на Патанджали пише еди-какво си" Grin
« Последна редакция: 24-10-2010, 00:39:30 от Petko » Активен

“Постоянното развитие е природен закон и този, който постоянно се опитва да поддържа своите догми, за да изглежда последователен, изпада в затруднено положение.” Махатма Ганди


“Най-важното нещо при храненето е да ядеш с благодарност.” Петър Дънов
Zloqd
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 1360


« Отговор #10 -: 24-10-2010, 11:51:08 »

Аз тук искам да кажа, че има разлика между смирение и апатия. Ако видя някой на улицата да бие жена, съвсем смирено ще му лепна два шамара. С пълното осъзнаване, че той има буда-природа и не се е осъзнал още. Няма такива филми като да го игнорирам и да се правя, че не съществува.
Ами и аз това казвам. Йога учи да сме адекватни на всяка ситуация. Това, което казваш с шамарите, е адекватното на ситуацията. Не може да кажеш "Ми то сега в сутрите на Патанджали пише еди-какво си" Grin
Ако влезеш в ролята на съдник поемаш и съответната отговорност т.е. да бъдеш напълно беспристрастен и да не приемаш нещата лично при никакви обстоятелства(това са капанчетата на кармата)  мъдър .
Йога ни учи как да сме над всички двойнствености в живота включително и над понятията "добро" и "зло" и вътрешно да приемаме нещата по един и същи начин.
Активен

Умният човек знае как да излезе от затруднена ситуация, а мъдрият знае как да не попада в нея - даоска поговорка
sankhq
New
*
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 7


pundarikam navadvaram tibhir gunebhir avritam


« Отговор #11 -: 24-10-2010, 19:49:58 »

На казусът да се намесим или не в ситуацията от примера по горе, източната мъдрост би посочила като подходящ отговор да не се бъркаме. Бихме предизвикали  взрив от мисли и събития с огромно негативно значение. Може мъжът да бие жената понеже е неговата и токущо е изхарчила целия семеен бюджет на рулетката, а хлапето реве гладно у тях!   Дори и така да е ангажиментът да сме съдници не е наше задължение, бихме разпилели огромен ресурс в неправилна посока.
Исус е бил в завидна спортна форма но въпреки това е предпочел да обърне другата буза. Така драмата приключва на момента и не носи след себе си отмъщение и усложнения.

За храненето на древните, ако ви представлява интерес да прешиша един откъс ?  Групирани са в 4 вида и добри резултати са наблюдавани при тези с хранене тип Гълъб. За храна са ползвали  паднали на земята неща изсушени от слънцето.
« Последна редакция: 24-10-2010, 20:10:10 от marulka » Активен

Прocтрaнcтвoтo в тялoтo и прocтрaнcтвoтo в цялaтa Bcеленa е еднo и cъщo, нямa рaзделение. Hикaквo време не cе изиcквa, зa дa cе oтиде oт тoвa прocтрaнcтвo дo oнoвa прocтрaнcтвo, зaщoтo вcичкo е еднo - нямa две. И зaтoвa не cъщеcтвувa търcене и приcтигaне, a caмo виждaне и cъбуждaне
sankhq
New
*
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 7


pundarikam navadvaram tibhir gunebhir avritam


« Отговор #12 -: 24-10-2010, 22:12:36 »

Различават се четири вида живеещи йоги отшелници: 1) аудумбари, които се хранят с плодове, диви рас¬тения или корени, практикуват аскетизъм, но запазват ритуалния огън шриманака; 2) вайринчи, които още практикуват ритуалите (агнихотра, шраманака, вайшвадев), но същевременно „напълно са погълнати от Нараяна" (те са теисти и са избрали пътя на бхакти); 3) валакхиля, които мо¬гат да бъдат разпознати по дългите коси и по дрехите от парцали или от дървесни кори; 4) пхенапи, които са екстатици {унматтака), спят на земята, хранят се с онова, „което пада на земята", и практикуват покаяние, наречено чандраяна (хранене в зависимост от фазите на луната); те мис¬лят „само за Нараяна и се стремят изключително към осво¬бождение". Живеещите без жени отшелници са множество видове; те нямат специални имена, но се различават в за¬висимост от аскетичната им практика - живеещите като гълъби, изхранващите се само с онова, което е изсушено от Слънцето, и др. Те приличат на съвременните ин¬дийски факири, които са доказателство за удивителната жиз¬неност на тази практика. Споменава се и още една категория аскети - стремящите се към освобождение; това може да означава, че останалите аскети се стремят не към осво¬бождение, а вероятно към безсмъртие, щастие или придо¬биване на йогистки сили (това не се отнася до пхенапас, които са също мокшамева прартхаяте). Тази категория от¬шелници със сотерологически тенденции се разделят на четири групи: 1) кутичаки - те пътешестват от един знаменит манастир към друг, като навсякъде си позволяват да изядат само по осем хапки; познават основите на йогисткия „път" (iйогамаргататтваджня) и се стремят към освобождение; 2) бахудаки - те носят „тризъбец", червени дрехи, просят храна само в домовете на брахманите и другите благочестиви хора и се стремят към освобождение; 3) ханси - могат да остават в някое село само едно денонощие, хранят се с кравешка урина и изпражнения, съблюдават пост чанд- раяна и т. н.; 4) парамаханси - тези отшелници са особено интересни за нас. Те са наследници на необикно¬вено древна, автохтонна, антибрахманска традиция, която сякаш предвещава йогистко-тантрическите школи. Парама-хансите живеят под дърветата, а също и на гробищата, в изоставените домове, понякога се обличат, понякога ходят голи. От тяхна гледна точка „не съществува нито добро, нито зло, нито свято, нито греховно, нито пък какъвто и да било друг дуализъм". Безразлични към всичко, което ги обкръжава, те еднакво спокойно разглеждат глинената или златната топка. Потънали в Атман (сарватманах), те при¬емат храна от хора от всички касти.
В изложения накратко тук текст ние откриваме опит за систематична класификация на пътищата, водещи към ос-вобождението. Кутичаките практикуват Йога, парамахансите - вид Тантризъм, бахудаките и хансите - „мистичния път". Активният аскет, тоест решително настроеният да разкъса житейския възел чрез познания, почерпани от философията на Йога, постига осемте сиддхи. От текста научаваме обаче, че ис¬тинските риши презират сиддхите. Пасивността се състои в сливането след смъртта на индивидуалната душа и брахмана (параматман). Тогава душата достига висшата светли¬на, която превъзхожда чувственото познание и е източник за вечно блаженство. Както се вижда, тази концентрация принадлежи към „мистичния път", когато индивидуалната душа се отказва от себе си заради висшата душа, губи „индивидуалността си" и получава безсмъртие и вечно блажен¬ство (анандамрита).
В зависимост от различните „практики на пасивност" йогините се разделят на три категории: саранга, екаршя и висарага. На свой ред всяка от тези категории се разделя на няколко видове. Не ни е известно доколко класификацията съответства на действителното положение на нещата, но няма съмнение, че описаните във Вайкханасасмарта- сутра са съществували (някои от тях все още съществуват), независимо че отношенията между тях може би не са били точно такива, каквито са представени в текста. Аскетите саранга се разделят на четири вида: 1) тези, които не практикуват пранаяма и други йогистки упражнения, но живеят с убеждението, че Азът е Вишну (следователно, те принадлежат към едно от направленията от които е възникнал вишнуизмът); 2) онези, които практикуват пранаяма и други йогистки упражнения (очевидно те следват „ортодоксалната" Йога, свързана с Йога-сутра); следващите „правия път", практикуващи осемте анга на Йога, но започващи с пранаяма (тоест пропускат яма инияма)', 4) вървящите по „неправилен път" (вимарга), напълно практикуващи Йога, но обявяващи се против бога (този текст е трудноразбираем, вероятно става дума за атеистична Йога).
Аскетите екаршя се делят на пет типа: 1) тези, които „стигат далече" (дурага) - те практикуват космическа медитация, много напомняща танртристката (опитват се да постигнат сливане с Вишну чрез „реализация" на космичес¬ките сили, в скрита форма присъстващи в пингала, в „канала"; целта на медитацията е преживяването на такива състояния на съзнанието като космическо-слънчево, лунно и др.; този метод се нарича дурага, защото за съединяване с Вишну е необходимо да се загърби космическият път); 2) онези, „които не стигат далеко" (адурага), практикуващи непосредствено съединяване на индивидуалната с Косми¬ческата душа"; 3) тези, „които преминават между веждите" (бхрумадхяга), практикуващи сливане на индивидуалната душа с Космическата, като заставят прана да преминава през пет части на тялото (от пръстите на краката до коле¬ната, от колената до ануса, от ануса до сърцето, от сърцето до небцето, от небцето до междувеждието), и я принужда¬ват да се върне през пингала\ 4) тези, „които не се прекла¬нят" (асамбхакта), те постигат сливане с Космическата ду¬ша чрез практическа медитация - тоест опитват се да видят обекта на медитацията (Космическата душа) със собствените си очи, да я приветстват с жестове на ръцете и т. н. (независимо от странното им име асамбхакти - „непрекло- по нищо не се отличава от описания в Иога-сутра и в други класически текстове. Аскетът трябва да избере уединено място (в гора, под дърво, в пещера, на гробище или дори върху купа сено насред полето), да седне в поза асана и да пристъ¬пи към медитация. „Избавяйки се от жаждата за светски живот, той живее без желания и прочиства ума си от алчност. Избавяйки се от лошите помисли, той живее свободен от недоброжелателство, благосклонен и състрадателен към всички същества, изчиства ума си от злобата. Отхвърляйки леността и апатията, той се освобождава от тях; осъзнава светлината, става прозорлив и самоуверен, прочиства духа си от леност и апатия(...) Избавяйки се от съмненията, той живее като човек, надмогнал объркването; вече не тъне в несигурност какво точно е добро и прочиства ума си от съмненията."
Активен

Прocтрaнcтвoтo в тялoтo и прocтрaнcтвoтo в цялaтa Bcеленa е еднo и cъщo, нямa рaзделение. Hикaквo време не cе изиcквa, зa дa cе oтиде oт тoвa прocтрaнcтвo дo oнoвa прocтрaнcтвo, зaщoтo вcичкo е еднo - нямa две. И зaтoвa не cъщеcтвувa търcене и приcтигaне, a caмo виждaне и cъбуждaне
benato
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 1467



WWW
« Отговор #13 -: 24-10-2010, 22:25:48 »

Така го разясни,че на всеки му стана ясно. Ин&Ян намигам
Повечето не се отнасят с йога като наука,каквато е в действителност.
Така,че не се напрягай толкова. слънце
Давай нещо по практично laugh
Активен



GO GREEN
"Когато човек твърди, че не иска да говори за нещо, той обикновено иска да каже, че не е в състояние да мисли за нищо друго." -Джон Стайнбек - "На изток от Рая".
hdeshev
Христо Дeшeв
Global Moderator
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 842


Един ученик на пътя...


WWW
« Отговор #14 -: 25-10-2010, 12:49:03 »

На казусът да се намесим или не в ситуацията от примера по горе, източната мъдрост би посочила като подходящ отговор да не се бъркаме. Бихме предизвикали  взрив от мисли и събития с огромно негативно значение. Може мъжът да бие жената понеже е неговата и токущо е изхарчила целия семеен бюджет на рулетката, а хлапето реве гладно у тях!   Дори и така да е ангажиментът да сме съдници не е наше задължение, бихме разпилели огромен ресурс в неправилна посока.
...

Мисля, че след пост като този разбирам защо Ортодоксалния не харесва много-много йогите.

Не разбирам защо някои хора си мислят, че ненамесата не е действие. Имаме някаква ситуация, където се случва нещо. Можем или да реагираме по някакъв начин или да не реагираме. И двете опции се влияят от избора ни и ни носят някаква карма. [1] Ресурсите, които имаме са за това - да се употребяват, за да се учим. Ако условието за постигане на просветление е да седиш на едно място и да не се месиш на никого, то кокошките са абсолютни буди.

[1] Спомних си за един от най-добрите филми на всички времена - Командо. Там Шварценегер беше хванал един от лошите и го беше провесил над една пропаст. Накрая, като онзи си каза всичко, Арни го остави да падне в пропастта. Като го питаха какво е направил с лошия той каза "Пуснах го". Ето ви източна мъдрост и ненамеса в действие :-)
Активен

Time waits for no slave!
-- Napalm Death
Svetlio
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 1133



WWW
« Отговор #15 -: 25-10-2010, 13:31:49 »

Четейки  поста на Sankhq, започнах да разбирам позицията на Ортодоксалният! От целият горен пост, разбирам че са една просешка паплач, деляща се на видове, подвидове и незнам си какво.
Аз имам съвсем различна представа, какво са или какво си мисля, че са йогите и тази представа никак не се връзва с просяци пиещи урина и ядящи ако, а за хора чисти и развиващи се, което не мога да кажа за описаните по-горе.

Много ми е интересно, ако в дискотеката някой доиде и ти закача приятелката, как точно ще "откажеш да го забележиш"Ъъъ? Друг е въпросът, защо ти се случва това и кои от мисловните ти модели, са привлекли тази ситуация, тъй като физическата реалност, съществува, за да видим и разберем мисловните си модели. Ако мъж бие жена си(за нея, това означава че има съзнание на жертва и трябва да работи за това).

Неправилното разбиране за т.н "карма", също пречи на правилното възприемане и осмисляне на дадена ситуация и реакцията ни в нея.
Общо взето, законът на "кармата" казва, че ще платим за това, което сме сторили(не сторили също внимание тъй като бездействието е също вид действие. Ти избираш да не направиш нищо!!!). И е така но, не и ако премахнем мисловният модел, предизвикал дадената житейска ситуация внимание

Още нещо. "Добро" и "Зло" са двете страни на една и съща монета. Монетата, сама по себе си, е неутрална. Всичко произлиза от един източник - Божието съзнание(не е важно, кой как ще го нарече!). В този ред на мисли, една намеса, не означава че ще натрупаш карма, тъй като ненамесата може да означава същото! Как да вземем решение дали да се намесим ли? Ами като преценим какъв ще е резултатът.
Ето една притча, за да разберете какво имам в предвид.

Приказка за Кармата

Имало едно време един убиец. Препитавал се цял живот с това – да убива по поръчка. Един ден убиецът се замислил за смисъла на живота си и решил да го промени. Но не знаел как. Затова отишъл в Голямата планина, където живеели мъдреците, да поиска съвет. Речено – сторено. Намерил един възрастен мъдрец с побеляла брада. Разказал му живота си и казал, че иска да получи опрощение за греховете си и да заживее праведно, но не знае как да стане това. Мъдрецът му отговорил:
- Намери, сине, нива на кръстопът. Направи си колиба, заживей в нея, а на нивата всяка година сади бостан. Раздавай на всеки пътник, който мине, по една диня, да си разкваси устата. А тази пръчка – и мъдрецът извадил от огнището една обгорена пръчка – бучни до колибата си. Когато се раззеленее тази пръчка, ще знаеш, че Господ ти е опростил греховете. От там нататък живей където искаш по Божиите закони.
Взел убиецът пръчката и си тръгнал. Намерил нива на кръстопът, направил си колиба, бучнал пръчката до нея и започнал година след година да отглежда дини и да раздава на пътниците. Така минали повече от десет години. От време на време поглеждал убиецът към пръчката, но тя нямала никакво намерение да се раззеленява.
Един ден минал конник. Той много бързал и на виковете на убиеца не обърнал никакво внимание. Изведнъж незнайно защо убиецът много се ядосал, взел си пушката и застрелял конника. След секунди сякаш изтрезнял, стреснал се от злодеянието си, чудел се какво да прави, тюхкал се за прахосаните напразно години, но изведнъж погледът му попаднал на пръчката и о, чудо – на нея се зеленеели няколко младички листенца. Останал много изненадан убиецът и не знаел какво да мисли. Грабнал се той и тръгнал към Голямата планина – да пита Мъдреца. Речено – сторено. Отишъл, намерил същия Мъдрец, разказал му какво се е случило и го попитал:
- Кажи ми, моля ти се, как стана така, че аз толкова години правих добро на хората и Господ не ми опрощаваше греховете, а сега, когато убих човек, той ми ги опрости?
- Не се тревожи, сине. Господ ти опрости греховете, защото този конник бързаше за съседното село да разтури сватба между двама млади. А няма по-голям грях от това да разделиш две души, които се обичат.
Активен
mariiina
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Жена
Публикации: 1462



« Отговор #16 -: 25-10-2010, 13:38:28 »

 ангелска целувкаАскетът трябва да избере уединено място (в гора, под дърво, в пещера, на гробище или дори върху купа сено насред полето), да седне в поза асана и да пристъ¬пи към медитация. „Избавяйки се от жаждата за светски живот, той живее без желания и прочиства ума си от алчност. Избавяйки се от лошите помисли, той живее свободен от недоброжелателство, благосклонен и състрадателен към всички същества, изчиства ума си от злобата
уж всичко е ясно, но не знам защо това на гробище[ ич, ич , ама ич не се връзва с източната философия и найййййййй-малко с йога философията!!!
   От дека го изкопа, дай библиографска справка- автор, заглавие, страница...
Активен

...могъщият се бори само със могъщ...
Zloqd
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 1360


« Отговор #17 -: 25-10-2010, 22:10:32 »

Така го разясни,че на всеки му стана ясно. Ин&Ян намигам
То стана ясно, че има и други пътища ама възникнаха още толкова въпроси на които да си отговарям. Важното е да не започна да се съмнявам.


Много ми е интересно, ако в дискотеката някой доиде и ти закача приятелката, как точно ще "откажеш да го забележиш"Ъъъ? Друг е въпросът, защо ти се случва това и кои от мисловните ти модели, са привлекли тази ситуация, тъй като физическата реалност, съществува, за да видим и разберем мисловните си модели.
Няма начин напреднал йога да се набута в дискотека защото отдалече ще усети, че тези вибрации са много вредни. Ако все пак попадне там значи е имал лоша карма.
Едно уважаващо себе си момиче трябва да знае как се разкарват досадници - няма как човек да е 24/7 до нея.

Кармата е причината да идваме на земята. Тя причинява някакви събития (добри или лоши), които трябва да дадат храна за размисъл на даденото същество, за да осъзнае нещата. Предполагам че неосъзнат човек не може да се освободи от кармата си.
Някой мъдрец е казал "Пътят към ада е постлан с добри намерения". Отменяйки лошо събитие в нечия чужда карма означава, че този човек ще продължи неосъзнато да върви надолу по наклонената равнина. Правим му мечешка услуга а от друга страна кои сме ние да променяме чужда карма като не можем да се освободим от своята собствена.
Най-правилния подход е - оставяш лошото да се случи(необходимия урок), а после помагаш ако има нужда от помощ.

ангелска целувкаАскетът трябва да избере уединено място (в гора, под дърво, в пещера, на гробище или дори върху купа сено насред полето), да седне в поза асана и да пристъ¬пи към медитация. „Избавяйки се от жаждата за светски живот, той живее без желания и прочиства ума си от алчност. Избавяйки се от лошите помисли, той живее свободен от недоброжелателство, благосклонен и състрадателен към всички същества, изчиства ума си от злобата
уж всичко е ясно, но не знам защо това на гробище[ ич, ич , ама ич не се връзва с източната философия и найййййййй-малко с йога философията!!!
   От дека го изкопа, дай библиографска справка- автор, заглавие, страница...
Първия етап от осемстепенната йога на Патанджали е Яма - богът на смърта в индийската митология.
Практикуващия трябва да осъзнае, че всичко включително и тялото му ще се разруши някой ден така, че да не се привързва към него. Затова в ортодоксалната тибетска йога това с гробищата е често срещана практика. Освен това тези които я практикуват често мажат тялото си с пепел от погребални клади или разнасят човешки череп(обикновено ги намират в кладите).
Активен

Умният човек знае как да излезе от затруднена ситуация, а мъдрият знае как да не попада в нея - даоска поговорка
Petko
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 2359



WWW
« Отговор #18 -: 25-10-2010, 23:16:59 »

Преди години се появи Волен Сидеров с много агресия и хули и взе, че влезе даже в Парламента. Появи се Орто във форума със агресия, хули, нападки и откровени псувни и вие го издигате за герой(чета вече 15-16 поста, че той всъщност бил прав и даже готин).
Защо съдите за йогите по поста на този sankhq амии... знам ли
Имаше един голям професор по история, който в един момент заспиваше, а някои колеги казваха, че се напикавал дори. Това значи ли, че правим извода, че историята е пиклива....
Вдигат ви летвата на 40 см от земята и си мислите, че скачате висок скок....
Ще цитирам една позната от фейсбук, която постна току-що следното:
"Всички искате светът вън от вас да се оправи. Светът вътре у вас трябва да се оправи" Ин&Ян
Активен

“Постоянното развитие е природен закон и този, който постоянно се опитва да поддържа своите догми, за да изглежда последователен, изпада в затруднено положение.” Махатма Ганди


“Най-важното нещо при храненето е да ядеш с благодарност.” Петър Дънов
Вери
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Пол: Жена
Публикации: 2153


WWW
« Отговор #19 -: 25-10-2010, 23:21:32 »

"Всички искате светът вън от вас да се оправи. Светът вътре у вас трябва да се оправи"

Така е.

"Появи се Орто във форума със агресия, хули, нападки и откровени псувни и вие го издигате за герой(чета вече 15-16 поста, че той всъщност бил прав и даже готин)."

А това трябваше да го прескочиш.

Мълчанието и безразличието е най-голямото изпитание и наказание.
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
Отиди на: