:kisss:За тези които ще останат пред компа през почивните дни...докато аз се развявам по баира
Съвременната наука признава, че всички висши природни закони могат да бъдат изразени в количествена форма. Това несъмнено е по-пълна разработка и по-изчерпателно потвържде¬ние на учението на Питагор. Числата са били считани за най-добрите изразители на законите на хармонията, които съ¬ществуват в Космоса. Ние знаем също така, че в химията учението за атомите и техните комбинации се базира върху числени зависимости. Както се изрази Арчел Батлър, „по тази причина светът (във всичките си области) представлява жива аритметика в своето постъпателно развитие и реализирана гео¬метрия в своя покой".
Ключ към питагорейските догми е общата формула за единс¬тво в множествеността; единно, преминаващо в множество и еманиращо множества. Това е древната доктрина за еманирането, предадена с няколко думи. Апостол Павел също я е приемал като вярна. „Всичко е от него и чрез него и в него се съдържа." Това е, както ще видите, чисто индийско и Браманично учение.
„Когато разтварянето (Пралайя) е достигнало своя край, Великата Същност (Пара-Атма или Пара-Пуруша) - Господ, съществуващ сам по себе си, от когото и чрез когото всичко е и ще бъде... решил да еманира от своята собствена субстанция различните твари."
Мистичната декада 1+2+3+4=10 е израз на същата идея. Едно символизира Бог, две - материята, три - комбинацията на Монадата и Диадата (единица и двойка), съчетаваща в себе си природата и на двете и символизираща феноменалния свят; Тетрадата, или формата на усъвършенстването, изразява тяхната пустота; а Декадата, или сумата от всички тях, включва в себе си целия космос. Вселената е комбинация от хиляди елементи и все пак тя е израз на единния дух — хаос за сетивата и космос за разума.
Цялата тази комбинация от числа, изразяваща идеята на творението, е с индийски произход. Съществото, имащо битие само по себе си (Свайямбху или Свайямбхува) е ЕДИННО. То еманира от себе си творящата мощ — Брама или Пуруша (божественото мъжко начало) и единният се превръща в Двама; от този двоен съюз на чисто интелектуалния принцип с този на материята произлиза третият - Вирадж, или феноменалният свят. От тази невидима и непознаваема троица, Траманическата Три-мурти, произлиза втората триада, която съчетава три сили -творяща, съхраняваща и преобразуваща. Те се олицетворяват от Брама, Вишну и Шива, но все пак са слети в ЕДИНСТВО. Брама, или както е наречен във Ведите - Триденди, е трояко проявен Бог, от когото е произлязло символичното АУМ (съкращението на Тримурти). И единствено чрез тази троица, винаги действена и осезаема за всички наши сетива, невидимият, но познаваем Манас може да се проявява в света на смъртните. Когато той става ШАРИРА, или този, който приема видима форма, той олицетворява всички принципи на материята и всички зародиши на живота, той е Пуруша - трилик бог, или тройна сила, същност на Ведичната триада. „Нека брамините да знаят свещената сричка АУМ, три думи от Савитра, и нека всеки ден четат Ведите" (Ману, том 4, свитък 125).
„След създаването на Вселената, Този, чиято власт е непос¬тижима, изчезнал отново, бидейки погълнат от Височайшата Душа... Отдалечавайки се в първоначалния мрак, Великата Душа остава в непознаваемото, лишена от форма...
Когато отново се съедини с най-фините елементарни принци¬пи, тя ще влезе в растителното или животинското семе и във всяко от тях ще приеме нова форма.
Така, редувайки активността с покой, Неизменното Същество вечно заставя да оживяват и умират всички съществуващи твари, както активните, така и инертните" (Ману, том I, свитък 5 и други).с 6
Разбулената Изида
том 1 книга 1
Е. Блаватска