Понеже човек има 32 зъба, той трябва да дъвче всяка хапка поне 32 пъти за всеки зъб по един път и храната да отива в стомаха смляна. На долната страна на езика има хиляди папили, които приемат праната от храната и колкото по-дълго време се дъвче тя, толкова повече жизнена енергия отива за изграждането и поддържането на мозъка и сърцето.
Младите хора са израз на любовта и трябва да ядат най-много 21 хапки. Числото 21 е на проявената Божия Любов на Земята. Възрастните, които са израз на мъдростта, трябва да ядат най-много 12 хапки. Числото 12 е символ на проявената Божия Мъдрост. Ако човек яде 11 хапки, става подозрителен. Ако яде 14 хапки, каквато работа предприеме, ще се развали. Ако яде 15 хапки, човек лесно изменя убежденията си. Ако яде 16 хапки, влиза в съдружие с дявола. Ако яде 20 хапки, човек изпитва желание да се кара с хората.
Учителят се хранеше малко и според моите скромни наблюдения приемаше 12 хапки, а често и по-малко. Изяждаше половината от яденето сипано в чинията.
Преди 2000 години гръцкият философ Сократ казва: „Който яде повече от два пъти на ден, не е човек, а куче." Китайците имат следната поговорка за храненето: „Сутрин сам изяж храната си, на обяд я раздели с приятеля си, а вечер я дай на врага си."
Има два вида хора - хора на глада и хора на апетита. Хората на глада са тия, които ядат, само когато огладнеят най-много два до три пъти на ден. Хората на апетита постоянно си похапват и създават благоприятни условия за болести в организма си. Те ядат повече от три пъти.
Учителят казва: „Който яде два пъти на ден, той ще развие такива дарби и способности, които по друг начин мъчно могат да се развият. Когато човек яде повече, той изяжда храната на някои друг и природата го заставя да плаща Ако ядеш половин хляб на ден, ядеш само за себе си. Ако ядеш един хляб, значи ядеш и за още един гостенин, който е влязъл в тялото ти и те кара да ядеш за него Това му причинява удоволствие и той се радва, но ти плащаш.
„Съвременната култура разрешава въпроса за храненето Ако го разреши правилно, ще дойде втората фаза на живота. И тя ще разреши важен въпрос. Новите течения пак разглеждат въпроса за храненето, но го разглеждат по особен, нов начин. Христос е разрешил този въпрос с думите: „Аз съм живият хляб. Който ме яде, ще има живот в себе си." Това е окултна тема. Тя се отнася за напредналите ученици, които не мислят като обикновените хора. Ако тълкувам тия
думи на Христа, в умовете ви ще влязат изопачени, неправилни мисли.
Когато се говори на хората за храненето, те казват: Искат да ни отвикнат да ядем. Не, искаме да ви научим да ядете правилно. Например, черквата е въвела пост за почивка, а хората са му дали
друго тълкуване. Когато човек пости, от устата му излиза неприятна миризма. Той трябва да пости дотогава, докато стомахът му се очисти и от устата му се разнася благоухание."
/"Ще управлява всички народи", с. 180/